2013. február 22., péntek

Sweet November

Nem-nem, nem lapoztam át a naptárat, épp csak elkészültem egy vállkendővel, amit a Sweet November című film ihletett. 
Charlize Theron és Keanu Reeves az Édes November c. filmben

Nem én voltam az egyetlen, aki a film láttán hirtelen szert akart tenni egy lyukacsos kendőre, több fotót, mintát is találtam a neten, horgolt és kötött változatokat egyaránt. Pár évvel ezelőtti próbálkozásom azonban kudarcba fulladt, az akkori fonalválasztásom ugyanis nem volt túl szerencsés: közepes vastagságú, ciánkék gyapjúkeverékkel próbálkoztam, ami nem volt túl izgalmas, sajnos ráuntam, mielőtt befejeztem volna. Nyers színű fonallal összefogva végül egy kötött sál-sapka-kesztyű garnitúra született a félbehagyott projektből, a kendő pedig mostanáig váratott magára. 

Pár hete egy nagyon szép, színátmenetes, tiszta pamut fonalat találtam, amit muszáj volt megvennem. Elképzelésem se volt, mi fog születni belőle, de egyszerűen ragaszkodott a kosaramhoz, hiába próbáltam kétszer is visszatenni a polcra, sehogy se sikerült:-)
Jó pár napig csak méregettük egymást, aztán egyszer csak minden mást félre kellett tennem és nekilátni...hogy minek is, még mindig rejtély volt, annyi volt bizonyos, hogy a hosszú színátmenetek miatt, valami nagyobb darabnak. Hát így született meg ez a vállkendő:


Végül nem a neten fellelhető, az eredetire jobban hasonlító mintát, hanem egy régi kötés-horgolás könyvben talált leírást használtam és kicsit nagyobbra készítettem.



1 megjegyzés:

  1. Gratulálok,nagyon szép lett! Persze a többi munkádhoz is gratulálok minden elismerésem! elnézést a tegezésért csak így könnyebb a fogalmazás!

    VálaszTörlés