2013. február 20., szerda

Mibe csomagoljak?

Újra felmerült a kérdés. 

Azt már eldöntöttem, hogy ha valaki személyesen vásárol nálam, papírtasakba rakom az árut: így vagy úgy újrahasznosítható, a környezetet nem szennyezi. Egyelőre beértem a boltban vásárolható sima papírzacskókkal, amire rányomtam a HurkaCuccok emblémáját.

De mi legyen a szettekkel, több darabos készletekkel, amiket egyben kínálok és ezt láthatóvá is akarom tenni?
A fürdőszobai szettnél nem kellett sokáig gondolkodnom, a kis horgolt hálós szütyő magától értetődő volt. Ugyan nem szembetűnő, hogy mit is tartalmaz a csomag, mégis praktikus és tetszetős.


















A hármasával kínált kisebb darabokkal azonban bajban voltam. Mit használjak az egységcsomagok kialakításához? Ha előre papírzacskóba csomagolom őket, nem látszanak. Ha átlátszó műanyag tasakba, akkor ugyan lehet, hogy szépen mutatnak, de kibontás után a zacskó a kukában landol, és már megint hozzáraktam egy darabot a soha le nem bomló és újra nem hasznosuló szemétkupachoz! Inkább nem, ha nem muszáj.

Eszembe jutott a celofán!
Rákerestem: a celofán, az a régi, hagyományos, amit a befőttes üvegek tetejére raktak régen, természetes anyagból, cellulózból készül(t). Nagyszerű! Még 'celofán' tasakokat is találtam mindenféle méretben a neten, mikor kiderült, hogy nem minden celofán, amit annak hívnak. A mai 'celofán' már műanyagból, nevezetesen polipropilénből készül. Élelmiszert csomagolnak bele előszeretettel és a virágos is ilyenbe rakja a virágot, ha celofánba kérjük, de a papírboltban is kapható tekercsben, általában mintás változatban. Ja, és a befőzéshez kínált, méretre vágott befőző fóliák is hőre lágyuló műanyagok... Szóval ez nem jött be.

Végül mégis lett megoldás. Ha nem is előre gyártott kis zacskók formájában, de találtam igazi, természetes celofánt. Befőzési, 4 ív van egy csomagban és kipróbáltam, nedvességre lágyul:-) Vettem hozzá mindkét oldalán ragadó vékony ragasztószalagot és nekiálltam barkácsolni. Bevallom, nem sok reményt fűztem hozzá, de az eredmény végül sokkal de sokkal jobb lett, mint számítottam rá:

Szerintem szebb, mint a  simítózáras bolti zacskó

Természetes anyagból
A majdnem kész celofántasakok: egy csomag, azaz 4 ív celofánból 24 db 12x8 cm-es zacsi lett. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése