2014. augusztus 29., péntek

Mert fonni jó

Még tavasszal tettem szert némi kézzel festett szalaggyapjúra, ami aztán jó ideig csak pihent a szöszös kosaramban. Nemrég került elő, s bár a festés miatt kicsit összetapadtak a szálak - ami nehezítette a dolgomat - mégis sikerült hamar megfonnom. Ebben nagy szerepe volt a színátmenetes festésnek, ami izgalmassá tette a fonást: kíváncsi voltam hogyan találkoznak majd a színek a kész fonalon.

Épp csak elkezdtem.
Nem csalódtam benne, nagyon szép, tavaszt idéző, üde zöldes színkavalkád kerekedett ki belőle. Hogy a fonáskor keletkezett energiát kicsit eloszlassam és egyenletesebb legyen a fonalam, ezúttal motringot készítettem belőle és kimostam felhasználás előtt. 

Mosás, szárítás után.
Aztán félreraktam, mintegy jutalmul, hogy majd akkor készítek belőle valamit, ha az előző projektet befejeztem. Persze ez így nem működött. Most sem. Csak nézegettem sóvárogva és közben nem haladtam a másikkal (sem). Végül csak elcsábultam, és egy nagyon egyszerű mintát találtam ki hozzá, ami hagyja érvényesülni a kézzel font fonal egyenetlenségét. 

Stólának túl rövid volt.

Sima sorok végig (azaz lusta kötés), minden hatodik sorban két ráhajtással, jó vastag kötőtűvel. Boleró lett belőle. 

Trükkösen összevarrtam: most már boleró.

De ha akarom. akkor sál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése